Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Vše nasvědčuje tomu, že auto na vzduch společnosti MDI se stane jedním z největších objevů nového století.
Motor schopný pohánět automobil rychlostí až 110 Km/h, s dojezdem do 300 km na jedno natankování s cenou menší než 0.40 Kč na kilometr. Nejenom že neprodukuje žádné výfukové zplodiny, ale navíc ještě čistí vzduch.
Nepřinášíme zde pouze zprávu o novém vozidle, ale o převratném novém systému přeměny energie ekologicky šetrným způsobem, který dovoluje skladovat energii za velmi výhodných podmínek. Výzkum dalšího využití motoru MDI bude nevyčerpatelným zdrojem inspirací pro průmysl dneška a blízké budoucnosti.
Vozidlo s motorem na vzduch MDI se právě nachází ve fázi homologace. Současně s oficiální prezentací vozidla v Barceloně jsme začali komerčně nabízet okolo čtyř set průmyslových licencípo celém světě, z nichž již více než sedmdesát jich bylo rezervováno.
Důležité vlastnosti:
Spotřeba vozidla je méně než jeden dolar na 200km jízdu (záleží na aktuálních cenách el. energie vtom kterém státě), čímž se stává velmi zajímavým pro většinu řidičů, ať již jsou profesionály či ne.
Protože zde není žádné spalování, nevznikají žádné zplodiny. Vzduch, odebíraný z atmosféry (který bude smíchán se stlačeným vzduchem ve válci) je před použitím filtrován, čímž se vyčistí až 90m3 vzduchu denně.
Dojezd prvního dokončeného prototypu je dvojnásobný oproti současným nejlepším (a nejdražším) elektromobilům (mezi 200 a 300 km, nebo 10 hodinová jízda), což je velmi vhodné pro trh, kde 80% řidičů neujede víc než 60 km denně.
Doplňovat vzduch se bude, s rozrůstajícím se trhem, na benzínových pumpách přizpůsobených pro poskytování stlačeného vzduchu. Zhruba za tři minuty a za cenu kolem jednoho dolaru bude auto připraveno na další 200/300 km jízdu.
Jako základní a dočasnou alternativu má každé auto malý zabudovaný kompresor, který umožnuje kompletní doplnění nádrže v průběhu tři a půl hodiny, pouhým připojením do 220V sítě.
Vzhledem k absenci spalování a spalin, olej v motoru (1 litr rostlinného oleje) je nutné vyměnit každých 50.000 km.
Teplota vyčištěného vzduchu, vypouštěného z výfuku se pohybuje mezi –30 °C a 0 °C, a tak může být navíc používán ve vnitřní klimatizaci, takže nemusí být vypouštěny žádné plyny.
Jak funguje motor?
MDI motor v sobě slučuje různé inovativní a neobvyklé systémy, nejen základní ideu (energie ze stlačeného vzduchu), ale i použité materiály (tělo ze skelných vláken nebo použití jedlých olejů) a technický design. Co se designu týče, je tu další výjimečný faktor, systém vedlejších ojnic, které dovolují pístu zastavit se, když dosáhne konce cyklu, což umožňuje expanzi plynu při konstatním objemu. Faktem je, že systém může být adaptován na konvenční benzínový motor.
Stlačování plynů - komprese - způsobuje jejich zahřívání (horký vzduch). Rozpínání plynů - expanze - vede naopak k jejich ochlazování (studený vzduch). To je základní princip, který dovoluje autu od MDI jezdit.
MDI
Skupina MDI Group je zastřešena holdingem MDI Luxembourg, který vlastní téměř 30 patentů platných ve 120 zemích. Sídlo společnosti je ve městě Luxembourg.
Na jihu Francie stojí prototyp továrny MDI , v níž pracuje přes 60 techniků ve Výzkumném a vývojovém středisku, a začíná se stavět nová modelová továrna.
MDI má obchodní centrum v Barceloně, kde pracuje na mezinárodní expanzi.
Dojezd auta je závislý na rychlosti. Pokud se vozítko, určené pro provoz ve městě, bude pohybovat rychlostí 50 km/h, slibuje výrobce dojezd 324 km. Při maximální rychlosti 110 km/h dojezd prudce klesá. Naplnění nádrže by podle odhadů mělo stát okolo 1,50 € , tedy necelou padesátikorunu. I když by byl dojezd pouze 100 km, jezdilo by auto téměř zadarmo A předpokládaná koncová cena vozu by se měla pohybovat okolo 250 000 Kč!